Na een periode als beroepsmuzikant in het buitenland te hebben gespeeld, deed Wiet Bliemert de klassieke opleiding aan het Conservatorium te Rotterdam. Hij heeft een ruime speelervaring, zowel op pop- als klassiek gebied, en speelde als sessiemuzikant o.a. met grote namen als Pierre van der Linden, Lex Bolderdijk, Bruno Castelluci, Cor Bakker, Danny Malando, Joseph Bowie, Johnny Manuhuttu en Franklin Brown.
Wiet speelt en speelde in diverse pop- en jazzbands en orkesten, als bassist, gitarist, saxofonist en drummer. Hij is actief als dirigent en arrangeur bij verscheidene bigbands, popbands en workshops. Jarenlang is hij de vaste dirigent geweest van Valsplat, een amateur-bigband. Deze band voorziet hij nog steeds van arrangementen en hij is vaste invaller: vóór de band als dirigent en ín de band als multi-instrumentalist . Jarenlang vormde hij als gitarist/bassist het duo Double Top en al jaren is hij basgitarist bij de Prestige popkoren.
In 2016 was hij als gitarist te horen in het project Theodorakis van de stichting Rosette. Als arrangeur leverde hij in 2014 enkele stukken voor de succesvolle Rotterdamse musical
Ratten en rode huzaren.
In de zomer van 2021 schreef hij in een maand tijd de korte symfonie Le Petit die binnenkort wordt uitgevoerd.
In het najaar van 2022 was hij als basgitarist te horen bij koor Henk, dat de Canto General van de Griekse componist Mikis Theodorakis uitvoerde.
Momenteel is hij te beluisteren als drummer bij de Rotterdamse formatie Ruby Tuesday en het begeleidings-kollektief Marij & Co.
Over zijn ervaringen met alle bands en orkesten waaraan hij in de loop van zijn muzikantenbestaan verbonden is geweest verhaalt Wiet overigens op zijn geheel eigen (vermakelijke) wijze in zijn autobiografie W.B.Blues , die in oktober 2007 uitkwam. Het boek werd zeer enthousiast ontvangen door de pers. Meer hierover (recensies, interviews) elders op deze website.
Met zijn jarenlange doceerervaring, zowel op muziekscholen als privé, ontwikkelde hij zich tot een muziekdocent met een zeer professionele aanpak en een geheel eigen stijl, waarin de leerling met zijn/haar mogelijkheden en ambities centraal staat.
Zijn muzikale roots liggen in de jaren '60, zijn interesse en muziek-kennis strekt tot en met de hedendaagse popmuziek.